Sayfalar

BATMAN:GÜLEN ADAM

BATMAN:GÜLEN ADAM İNCELEMESİ

Batman Gülen Adam
Batman: Gülen Adam

          Yazıyı okumaya başlamadan önce çok azda olsa spoiler olabileceğini belirtelim...
Öncelikle Gülen Adam Batman değil bunun hakkında bazı saçma yorumlar duydum yok efendim Batman güler mi, yok efendim hani ciddiydi bu Batman, yok efendim daha isimden fail gibi ama buradaki "Gülen Adam" Joker, Batman değil bu aslında biraz akıl yürütülse farkedilebilecek bir şey ama işte boş boş yorum yapanlar var.
           Kitap 2 kısımdan oluşuyor biri kitabında ismini aldığı hikaye olan "Gülen Adam" diğeride 2.hikaye olan "Tahtadan Yapılmış".
           Ben bu 2 farklı hikayeyi bu yazı altında ayrı ayrı inceleyeceğim öncelikli olarak "Gülen Adam" kısmı hakkında biraz muhabbet edelim.Hikaye Joker ile Batman'in ilk karşılaşmalarını anlatıyor daha önce Batman, Joker ile birkaç kez karşılaşmış ama o Joker tam olarak Joker değil o başka biri kim olduğunu size söyleyipte heyecanınızı kaçırmak istemem. Hikayede çizimler ikiye ayrılıyor bence mekan çizimleri pek güzel değil ama çirkinde değil çirkinden ziyade günümüz çizgi roman severlerinin alışık olmadığı bir tarzda ama karakter çizimleri biraz daha değişik onlarda güzel değil ama çirkin de değil çirkinden ziyade gerçekçi mesela normalde çizgi romanlarda insanların suratlarındaki kırışıklıklar gösterilmez ya güzel olurlar karakterler ya da çirkin arası pek yoktur ama bu hikayede surattaki yakışıklı bir adamın suratınındaki lekeler kırışıklıklar resmedilmiş insanlar her ne kadar yakışıklı olsa da kusursuz değiller bu çizim tarzı benim hoşuma gitti beğendim özellikle Batman gibi her kavgasında suratına darbe alan birinde lekesiz bir yüz olması beni hep illet eder sonuçta bizim Kara Şövalye'de healing factor yok suratında iz olması gayet normal olur.

       Hikaye konu sağlam ama bu bir Batman çizgi romanı için sıradan demek oluyor her zamanki olaylar işte Gotham'da bir cinayet dizisi meydana gelir polisten pek bir hayır gelmez ama Jim Gordon, Batman'den yardım ister ve Batman tabiki yardım eder sonra ise sıradan giden konuya harika bir dedektiflik hikayesi karışır bir yapboz gibi parçaları birleştirip olmayınca bozar yine birleştirir. Hikayede genel olarak Jim Gordon-Batman, Batman-Joker diyaloğu görüyoruz ve bu diyaloglar harika zati hikayeyi sıradan bir Batman hikâyesi olmaktan çıkaran da bu diyaloglar bence ki sıradan olan Batman hikayelerinde bile diyalogların ne kadar kaliteli olduğunu okuyan bilir. Hikaye de Jim Gordon-Batman ortaklığı gayet iyi anlatılmış Batman ortaklaşa çalışılması zor biri olmasına rağmen Jim gayet iyi yürütüyor bu işi helal olsun valla. Fakat tabiki hikayede beğenmediğim kısımlar da var mesela birden gülüp beyazlaşan (joker gazından dolayı) insanlar bu sahneler bence çok çocukça gayet mantıklı ilerleyen kurguya büyük darbe benim açıkçası pek hoşuma gitmediler. Birde JBC'nin yayınladığı Batman çizgi romanlarında gördüğümüz tek klasik Batman Villaini Joker artık insanlar Joker olmayan Batman filmi istemez oldular biri bu kişilere Two-Face, Riddler, Penguin, Mad Hatter, Poison Ivy,S carerow ve Ra as Ghul gibi Joker haricinde kaliteli Batman Villianları olduğunu göstersin.Gına geldi Joker'i görmekten.

Yani hikayede
+Kaliteli diyaloglar.
+Sürükleyici dedektiflik hikayesi.
+Jim Gordon-Batman ortaklığının başarılı şekilde anlatılması.
+Ve son olarak Batman'in Batman gibi havalı,karizmatik,karanlık,ciddi ve zeki olması.

Hikayeye artı katarken
-Birden bire beyazlaşıp gülmeye başlayan insanlar.
-Sanki Batman'in klasikleşen villainleri arasında Joker'den başka psikopat yokmuş gibi davranılıp her hikayede Joker'in kullanılması.
Hikayenin eksi yönleri oldular bence.

2.Kısım olan "Tahtadan Yapılmış" hikayesi hakkında da kısa bir incelemede bulanayım.
Bu hikaye aynı kitapta yer alan 2.hikaye hikayede Batman,Green Lantern(Alan Scoot) ile birlikte çalışıyor ve villain olarak kim olduğunu bilmediğimi bir manyak var hikaye sonunda hala kim olduğunu öğreniyoruz ama fos çıkıyor bence çizimler için diyeceklerimi ilk kısımdan bahsederken dedim zati ama biraz fark var yinede bu hikayede Batman de GL de gayet yakışıklı hatta kusursuz olarak çizilmiş hikayenin en sevdiğim yanı en sevdiğim Green Lantern'lardan(New 52 ile Earth 2'de gay olarak sunulmasından sonra biraz soğudum açıkçası) ilk Green Lantern Alan Scoot var hikayede konuk bir kahraman olması beni sevindirirken konuk kahramanın uzun zamandır pek gozükmeyen Alan olamsı beni baya sevindirdi.Hikayede yine harika diyaloglar ve sürükleyici bir dedektiflik hikayesi var aynı zamanda nostaljide yapılıyor bence ilk hikayeden daha başarılı bu hikaye.
Hikâyede
+Eskiden en sevdiğim Green Lantern olan Alan Scott'ın o sevdiğim hali ile konuk kahraman olarak gozükmesi.
+Yine harika yazılmış olan diyaloglar. Özellikle de Batman ve GL arasında olanlar.
+Nostalji yapılması.(Tahtaya olan zayıflık gibi veya Thomas Wayne'in Alan Scott hayranı olması gibi
+Yine sürükleyici ilerleyen dedektiflik hikayesi.
+Bir yer var ki beni benden aldı ağlayacak gibi oldum o son sahne spoiler vermeyeyim okuyunca görürsünüz.
Hikayeye artı katarken
-Villainimiz pek kaliteli olmaması
-Adam gibi bir aksiyon göremememiz.
Sonuç olarak gayet başarılı bir kitap bir fiyatına 2 hikaye okuyorsunuz.Bu kitao JBC tarafından yayınlanan bir kitap D&R'de bulabilirsiniz fiyatı 27.50 lira bence değer tavsiye ederim kitabın yazarı 2 hikayede aynı Ed Brubaker çizerler ise Dough Mahnke ve Patrick Zircher.Kesinlik okumanızı tavsiye ederim :)

-Ömer Faruk Keresteci. 

Daily Comics Çeviri tarzıyla batman: gülen adam
Batman: Gülen Adam