Sayfalar

Daredevil İkinci Adam İncelemesi



Öncelikle bu kitabı piyasaya süren Marvel Comic yazan Michael Bendis çizen Alex Maleev türkçeye çevirip ülkemizde yayınlanmasına vesile olan Arkabahçe Yayıncılık ve Daredevil karakterini yaratan Stan Lee'ye teşekkür teşekkürlerimi sunarım.
Daredevil 2.Adam hikayesi 2003 yılında piyasaya sürülen ülkemize ise 2014 yılında yayınlanan bir hikaye ve bu hikaye yayınlandığı sene en prestijli çizgi roman ödülü olan Eisher Ödülünü almış bir hikaye ki bunu hak ediyorda.Gerçekten harika diyolaglar gerçekten başarılı bir kurgu ve Daredevil hala karizmatik hala gizemli ve hala en sevdiğim 2 kahramandan biri(diğeri Batman).
Bu hikayemiz gerek flashbackler ile gerekse Daredevil'in kendi iç dünyasında yaptığı sorguyla önemli yollar katetmiş bu iki unsur hikaye ye sınıf atlatmış.Bunun dışında ortalıkta bir gizem var Daredevil kim olduğunu bile bilmediği düşmanı ile bizlere kaliteli bir dedektiflik hikayesi sunuyor,öyle ki bu kişinin Daredevil'in mi yoksa Matt Murdock'ı mı hedef aldığı bile aşikâr değil.Her sayfasında entrika her sayfasında gizem dur durak bilmeden ilerliyor.
Çizimer ise sırdan ne iyi ne de kötü 2003 yılındaki çizgi romanlar genel olark bu tarz çizgilere sahiptirler.
Peki bu hikayeyi almanızı tavsiye ediyormuyum?Imm şey hayır eğer bol paranız yoksa veya alınacak tüm çizgi romanları aldıysanız veya Daredevil'i benim kadar sevmiyorsanız almayın zira ben bu kitabı D&R'den 20 liraya aldım ama hikaye baya kısa sadece 70 yaprak ve bunun 10 yaprağı girişler kapak resimleri felan 10 sayfası ise sadece resim hiç yazı yok kalan 50 yaprak ise ayak üstü okunabilecek kadar yani 20 lira vermek yerine bir göz atıyorum ayağına okunur daha önce bunu baya yaptım ben ama koyu Daredevil fanı olduğum için bu hikayeyi 20 lirama kıyıp satın aldım.
Sonuç olarak benim bu hikayeye puanım 9/10 belki Daredevil hayranlığım sebebi ile pek objektif olamamışımdır ama olmaya çalıştım diyebilirim.
-ÖmerFarukKeresteci